Pragma upozorava da Pravilnik o uvjetima i načinu reklamiranja piva mora štititi djecu i mlade od agresivnog oglašavanja proizvođača piva
Pragma je uputila prijedlog izmjena Prijedloga Pravilnika o uvjetima i načinu reklamiranju piva Ministarstvu zdravstva i socijalne skrbi. Pragma naglašava da definicija „marketinška komunikacija“ mora obuhvaćati i sam proizvod (pivo), kao i proizvode povezane s pivom ili proizvođačem piva. Pragma ističe da onaj tko reklamira pivo mora istaknuti da pivo sadrži alkohol; da pivo nije za osobe mlađe od 18 godina te da se konzumacija piva ne smije prikazivati u vezi s aktivnostima koje se smatraju zdravim stilovima života (npr. bavljenje profesionalnim ili amaterskim športom).
Predloženo je povećanje udaljenosti od škole i mjesta namijenjenih djeci i mladima (športskim klubovima, športskim i rekreativnim igralištima, centrima za mlade, odgojno-obrazovnim ustanovama) na 500m od vanjskih sredstva oglašavanja koja proizvođači u svrhu reklamiranja iznajmljuju.
Također, Pragma predlaže da je reklamiranje piva putem televizije i radija dopušeno iza 21 sat.
Zabrinjavajući su podaci istraživanja – rezultati međunarodnog europskog istraživanja (ESPAD-ova) za Hrvatsku pokazuju da 66% mladih izjavljuje da je vrlo lako nabaviti pivo, ako bi to željeli; u zadnjih 30 dana čak 22% mladih je pivo pilo 1-2 puta, a njih 12% 3-5 puta; njih 49% izjavljuje da je zadnji dan kada su pili neki alkohol to je bilo upravo pivo. Posebno zabrinjavaju podaci da u zadnjih 30 dana njih čak 30% kupilo pivo na kiosku, benzinskoj stanici, a čak 55% je kupilo pivo u kafiću, restoranu ili disku. Istraživanja pokazuju da je do dobi od 13 godina gotovo svaki treći dječak i svaka 6. djevojčica opila se barem jednom u životu (više u Zagrebu), a oni koji u mlađoj dobi započinju piti imaju veće šanse i kasnije češće konzumirati alkohol. Oštećenja stvari ili odjeće, problemi u odnosu prema drugima (svađe, prepirke), ponašajni problemi (sukobi, tučnjave) su najčešći doživljeni problemi zbog uzimanja alkohola u mladih u Hrvatskoj.
Udruga PRAGMA niz godina provodi javnozdravstvene programe prevencije ovisnosti kod djece i mladih na području Krapinsko-zagorske, Varaždinske i Međimurske županije uz potporu Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa te Ministarstva obitelji, branitelja i međugeneracijske solidarnosti. Direktnim radom s korisnicima, dobili smo informacije da djeca i mladi informacije o pivu dobivaju putem medija te da su im takve reklame „simpatične, duhovite“ te da su uglavnom povezane sa športskim uspjesima ili proslavama.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.