Pragma je u svojem djelovanju kontinuirano isticala svoju otvorenost za suradnju za zainteresiranim ustanovama iz područja zdravstva, odgoja i obrazovanja.
Danas ponosno možemo zaključiti kako naše namjere ne ostaju samo na papiru, već na tome predano radimo iz godine u godinu. Stoga smo u školskoj godini 2016./ 2017. omogućili učenicima iz dviju novih suradničkih organizacija – Zdravstvenog učilišta i Upravne škole u Zagrebu – da steknu nova znanja na području razvoja poduzetnosti i emocionalnih vještina, u sklopu projekata Ideja + vještina i Opiši me! koje financiraju Ministarstvo znanosti i obrazovanja te Ministarstvo za demografiju, mlade, obitelj i socijalnu politiku.
Za temu poduzetništva fokusirali smo se na maturante – mlade osobe koje se nalaze pred čitavim nizom značajnih životnih, ali i profesionalnih odluka: nastavak obrazovanja, pokretanje poduzeća, usavršavanje u odabranom zanimanju ili odabir kompatibilnog poslodavca. Zapanjio nas je podatak da neki učenici dosada nisu ništa znali o toj temi. To je ozbiljno upozorenje za budućnost hrvatskog obrazovnog sustava. Kroz niz vježbi jačanja tzv. soft skills vještina, usmjeravali smo ih na ono što smatramo važnim za njihov uspjeh u poslu i zadovoljstvo odnosima na poslu, ali i privatno. Neke su zaključke ipak morali pročitati između redaka, što nam je i bio glavni cilj. Jer, na kraju krajeva, nema dobrog poduzetnika bez puno promišljanja!
Učenici su se, kroz igru asocijacija, složili kako je poduzetnik odgovoran, inovativan, pouzdan, svjestan sebe i rizika, dosljedan, stručan, vješt, educiran, posjeduje određenu strast za posao, snalažljivost, upornost, viziju, sposobnost suradnje, zna postaviti ciljeve i ne odustaje tako lako. Nakon početnog uspjeha, smatraju da mora imati samopouzdanja i kreativnosti kako bi uvodio inovacije koje bi održavale poduzeće, što znači da dobro osluškuje tržište, svoje radnike i intuiciju. Bilo bi dobro da zna procijeniti poslovne partnere, da ima u njih povjerenja i da je sposoban saslušati tuđe ideje. S ljudske strane, poželjno je da njeguje vlastito samopouzdanje i vjeru u sebe, da reagira hladne glave i najbitnije od svega – da ne bude pohlepan, a svjedoci smo da to zna biti presudan faktor u poslovnom neuspjehu.
Stoga molimo sve potencijalne, ali i uspješne poduzetnike da čuju glas naših mladih i analiziraju koliko svojim djelovanjem zadovoljavaju njihova očekivanja o primjerima koje ih potičemo da slijede. Mladi trebaju uzore već danas, stoga na njihove riječi ne možemo i ne smijemo ostati ravnodušni.
S ponešto drugačijom populacijom mladih radili smo na emocionalnom opismenjavanju, gdje smo uključili učenike 1. i 2. razreda u treninge emocionalnog opismenjavanja, čiji važno u odgojno-obrazovnom, ali i obiteljskom okruženju, Pragma promovira kroz projekte i publikacije.
Ono što su izjavili u svojim evalucijama uklapa se u ciljeve ovakvih treninga, pa tako navode kako su naučili da trebaju prihvatiti svoje stavove i cijeniti svoje osjećaje te ih ne skrivati, što je posebno važno u periodu adolescencije kada se mladi boje povjeriti odraslim osobama zbog snažnih osjećaja srama i neadekvatnosti. Usto, kažu da im je sada jasnije kako je ponekad potrebno potruditi se ne reagirati ”na prvu”, nego pronaći idealno rješenje situacije, čak i onih s kojima se nije lako nositi. Zahvalni su na prilici da osvijeste važnost vlastite emocionalne stabilnosti, prepoznaju utjecaj vlastitih emocionalnih reakcija na druge ljude u njihovoj okolini, što su naučili kako savladati bujicu intenzivnih emocija, ali i da je u redu ponekad zaplakati. Sve u cilju boljeg upoznavanja vlastitog unutarnjeg svijeta. Uz malo iskrenosti prema samom sebi, vjeruju da je to i te kako moguće postići.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.