Povodom pete obljetnice smrti Chiare Lubich, karizmatične vizionarke i humanitarke, dobitnice 16 počasnih doktorata, osnivateljice Pokreta fokolara, pobornice jedinstva naroda, kultura i religija, visoko cijenjene u religijskim i političkim krugovima diljem svijeta, održana je međunarodna konferencija pod nazivom „Chiara Lubich: Karizma, Povijest, Kultura“ 14. i 15. ožujka 2013. godine na Sveučilištu Sapienza u Rimu i u Međunarodnom centru Mariapoli u Castelgandolfu, sjedištu Pokreta fokolara. Konferenciji je prisustvovala i Jelena Mališa, voditeljica Savjetovališta za mlade Pragme.
Polazište interdisciplinarne diskusije bila je antropološka refleksija Chiare Lubich koju su stručnjaci međunarodne škole Abba nastojali „čitati“ u kontekstu vlastite discipline: političke, ekonomske, znanstvene, teološke, filozofske, pedagoške, psihološke, sociološke i druge. Tako su čovjekov odnos s prirodom, duhovnost, interpersonalni dijalog, sposobnost uvažavanja različitosti i njihove integracije u vlastitu osobnost, težnja univerzalnim vrijednostima, vraćanje antičkim izvorima i ključnim razmišljanjima iz pojedinih disciplina tijekom povijesti, bili u fokusu konferencijskih izlaganja.
Izdvajamo nekoliko poruka iz izlaganja iz područja psihologije i pedagogije:
„…Psihologija je nakon dugog razdoblja promijenila svoju viziju čovjeka, od objektivne i determinističke vizije funkcioniranja individua do vizije koja sve više u fokus stavlja odnos… Chiara naglašava još jednu višu razinu međuljudskih odnosa: zajedništvo. Ono se temelji na najvišoj razini uzajamnosti u odnosima… Ta uzajamnost u potpunosti prihvaća činjenicu da je svaki odnos labilan i da njegovi sudionici posjeduju određene slabosti, no pretvara takve prepreke u viša iskustva uzajamnog davanja jednog drugome. No, da bi osoba iskusila takvu vrstu odnosa, mora se naučiti nositi se s boli, patnjom, ograničenjima… Ograničenje se doživljava kao teškoća prihvaćanja tuđe različitosti i osjećaj neprihvaćenosti od drugog, sa svim pojavnostima našeg specifičnog identiteta…Chiara prepoznaje u ograničenjima ljudske naravi najveću prepreku ostvarenju pojedinca u zajedništvu s drugima, no u prihvaćanju tih ograničenja vidi i mogućnost nadilaženja istih…“.
„..U području odgoja postoji stalna napetost između nužnosti prenošenja znanja i sredstava usmjerenih praktičnom znanju i prijedloga strategija i modela ponašanja usmjerenih znanju bivanja (postojanja) i življenja zajedno. U eri globalizacije, u društvu koje teži sve većoj učinkovitosti, odgoj je također prečesto usmjeren usvajanju znanstvenih spoznaja i korištenju tehničkih sposobnosti i kompetencija kako bi se stvarale prirodne i društvene stvarnosti. To je dovelo do preusmjeravanja odgoja prema čistom metodološkom tehnicizmu i gubitku autentične vizije čovjeka. Zbog toga danas dolazi do izražaja duboka potreba za onom vrstom odgoja koji doprinosi i cjelovitoj dobro-biti osobe, razvoju kompetencija – ne samo tehničke prirode, već onih učinkovitih za čovječanstvo; odgoja otvorenog za univerzalne vrijednosti koje će dati dubinu i puninu vlastitom postojanju i osloboditi čovjeka praznine (izostanka) smisla koja često de-formira svakodnevni život. Navedeno zahtijeva od odgojatelja ali i od odgajanika, da ponovno uspostave svijest i povjerenje, osjete smisao za slobodu i obveze, vrijednost mogućnosti izbora, ali i odgovornosti kroz znanje i djelovanje koje je, prije svega, odnos“.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.