Udruga Pragma je u suradnji s Obiteljskim centrom grada Zagreba i Županijskim stručnim vijećem za osnovnoškolske preventivne programe grada Zagreba 18. prosinca 2013.g. završila ciklus radionica emocionalnog opismenjavanja za treće razrede u dvije zagrebačke osnovne škole, „Petar Zrinski“ i „Bukovac“. Radionice su rezultat i nastavak suradnje partnera u Dječjem tjednu kada je organiziran skup: „Emocionalna inteligencija, pismenost i znanje – zaštitni čimbenici za djecu i obitelji“ kako bi skrenuli pozornost šire društvene javnosti – prije svega odraslih, stručnjaka i onih koji donose odluke u korist djece, te ih usmjerili na ostvarivanje prava i potreba djece.
Radionice su bile usmjerene razvoju emocionalnih vještina djece, povećanju emocionalnog znanja i emocionalne pismenosti, jer – kako više istraživanja i studija dokazuju – učenici koji su u ranijoj dobi prošli programe emocionalne pismenosti pokazuju kako ih manje muče pritisci vršnjaka, lakše ispunjavaju pojačane obrazovne zahtjeve u višim razredima i uspješnije odolijevaju iskušenjima pušenja, alkohola i bilo koje druge vrste ovisnosti. Ovladavanje emocionalnim vještinama pomaže u zaštiti „od bura i pritisaka“ što ih očekuju u odrastanju.
Medijsko praćenje projekta: T-portal, emisije „Govornica“ Hrvatske radiotelevizije (2.1.2014.), „Svakodnevica“ Jabuka TV-a (7.1.2014.), „Lijepo je biti zajedno“ Hrvatskog katoličkog radija (29.12.2013.).
Koncept emocionalne inteligencije je nastao iz potrebe da se povežu inteligencija i emocije jer sve probleme nije moguće riješiti samo logičko-analitičkim mišljenjem. Pokazalo se kako osobe koje ostvaruju visoke rezultate na testovima inteligencije često nisu uspijevale niti u karijeri, niti u privatnom životu. „Veliki prasak“ koncepta emocionalne inteligencije se dogodio 1995. knjigom Daniela Golemana. Dosadašnja istraživanja (Vučenović 2009.; 2012.) pokazala su da manjak emocionalnih i socijalnih vještina ima izuzetno važnu ulogu u razvoju i održavanju depresivnosti, a niska emocionalna inteligencija je povezana s razvojem depresivnosti kod djece i adolescenata. Uvježbavanje i poboljšavanje emocionalnih i socijalnih vještina, koje određuju emocionalnu inteligenciju, značajno doprinosi smanjenju depresivnih simptoma.
Emocionalna inteligencija je drugačiji način da se bude pametan te uključuje znanje o onome što osjećamo i korištenje vlastitih osjećaja za donošenje dobrih odluka u životu. Ona je vještina dobrog upravljanja mučnim raspoloženjima i vještina kontrole nagona, znači i to da smo motivirani i ostajemo puni nade i optimistični i onda kad doživljavamo neuspjehe na putu do nekog cilja; ona je i empatija – vještina osjećanja emocija drugih ljudi i sposobnost sudjelovanja u njihovim emocijama.
Kroz ciklus radionica emocionalnog opismenjavanja, učenici su kroz igre, grupni rad, glumu, kreativno izražavanje, diskusije i domaće zadaće koje su provodili zajedno s članovima obitelji, učili prepoznati, imenovati i izraziti svoje osjećaje. Učili su kako je pravo svakoga da osjeća i tzv. neugodne emocije (ljutnja, strah, tuga,..), ali da je važno izraziti i izabrati način reagiranja na te osjećaje koji ne povrjeđuje druge. Poticalo ih se na prepoznavanje elemenata neverbalne komunikacije povezanih s određenim emocijama – radi prepoznavanja tuđih emocionalnih stanja i vježbanja empatije. Vježbali su kreativnost u traženju rješenja za određene problemske situacije i razvijali suradnju i prepoznavali važnost zajedništva u nadilaženju vlastitih teškoća.
Ukupno je provedeno sedam radionica sa svakim razredom, na satovima razrednika. S roditeljima su također održane dvije radionice – prije početka radionica za djecu te zajednički susret roditelja i djece po završetku radionica.
Djeca kažu da su na radionicama naučili: „da je važno znati kako se ljudi osjećaju“, „prepoznati različite osjećaje i kontrolirati ih“, „kako pomoći ljudima u neugodnim osjećajima“, „kako pomoći tužnim i ljutim osobama“, „o osjećajima, mimici i o suradnji“.
Roditelji komentiraju što im se u programu svidjelo: „način izražavanja osjećaja djeteta“, „kako je dijete nakon sudjelovanja počela komunicirati svoje osjećaje“, „zajednička uključenost roditelja i djece u ispunjavanju zadaća“, „što je dijete bilo vrlo zadovoljno i zainteresirano za radionice“, „svjesnost djeteta da postoje osjećaji i da ih je počeo više prepoznavati i uvažavati“.
Radionice Pragme su se provodile unutar projekata „Podrška obiteljima u odgovornom roditeljstvu“ i „Organiziranje zajednica i škola: lokalna zajednica po mjeri obitelji” kojima razvija inovativne aktivnosti u području socijalne skrbi i obrazovanja, uz potporu Ministarstva socijalne politike i mladih i Grada Zagreba, a voditeljice radionica su bile Jelena Mališa, mag. soc. ped. iz Pragme, mr.sc. Roberta Brusić iz Obiteljskog centra grada Zagreba i Alma Rovis Brandić, mag. soc. ped. iz OŠ Petar Zrinski i Županijskog stručnog vijeća za osnovnoškolske preventivne programe grada Zagreba.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.