Udruga Pragma je 17. rujna u Hrvatskom školskom muzeju predstavila edukativno – didaktični materijal za školsku godinu 2014./2015. – školski kalendar „Godina za akciju!“. Uz autore Nedjeljka Markovića, Suzanu Jedvaj, Jelenu Mališa i Almu Rovis Brandić, na promociji su sudjelovali predstavnici Grada Zagreba i Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, kao i ravnatelji škola, nastavnici i učenici te partner u predstavljanju – predstavnici Hrvatskog školskog muzeja.
U izradi školskog kalendara „Godina za akciju!“ Pragma se vodila prijedlozima stručnih suradnika za unaprjeđenje kalendara „Godina za sjećanje“ kojeg je Pragma tiskala za školsku godinu 2012./2013., čime je njegova upotreba i domet proširen i na učenike osnovnih škola, pored učenika srednjih škola.
Predsjednik Pragme i jedan od autora Kalendara Nedjeljko Marković, dipl. soc. radnik, na predstavljanju ističe kako je izdavanjem Kalendara održan kontinuitet te da on predstavlja socijalnu i obrazovnu inovaciju. „Kalendar je temeljen na stvarnoj potrebi za stručnim edukativno – didaktičnim materijalom koji bi poticao djecu i mlade na prakticiranje civilnih vrednota: nenasilja, ljudskih prava, socijalne pravde, zauzetosti za drugoga, a u pripremi Kalendara je korištena stručna literatura, iskustva iz prakse Pragme i najboljih praksi drugih domaćih i stranih organizacija“, ističe Marković, i dodaje da se Kalendar može koristiti kroz cijelu školsku godinu, ili samo jedan mjesec, ovisno o potrebama nastavnika i učenika, raspoloživom vremenu, kao pomoć nastavnicima u provedbi kurikuluma građanskog odgoja.
Koautorica Kalendara Alma Rovis Brandić, mag. soc. pedagogije, ističe: „škola je u mogućnosti svojim sadržajima, organizacijom života i rada i na druge načine usmjeravati ponašanje djece i mladih u željenom i društveno prihvatljivom smjeru i zato treba ulagati u pozitivan razvoj kod svih, a ne samo kod onih koji pokazuju neke rizike ili odrastaju u rizičnim okruženjima“. Rovis Brandić očekuje da Kalendar postane priručnik u vođenju razrednog odjela, da će doprinijeti usvajanju za život potrebnih vještina, poticati pozitivne aktivnosti i prosocijalna ponašanja pojedinaca, grupa ili razreda te da će autori dobiti (pozitivnu) povratnu informaciju o korištenju Kalendara na kraju nastavne godine.
Jedna od recenzentica Kalendara dr.sc. Jelena Matančević s Pravnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu – Studijskog centra socijalnog rada, ističe kako tematski i metodički Kalendar u velikoj mjeri prati i može biti vrijedan doprinos ispunjenju ciljeva sadržanih u kurikulumu građanskog odgoja i obrazovanja: razvoja zvanja, vještina i stavova vezanih uz građanska prava i obaveze, aktivnog građanstva i djelovanja za zajedničku dobrobit, komunikacijskih vještina, vrijednosti pravednosti, solidarnosti, nenasilja te drugih. Matančević ističe i kako Kalendar doprinosi dvostrukom cilju, u pogledu obuhvata i obilježja korisnika: jačanju profesionalnih kompetencija nastavnika i stručnih djelatnika u osnovnim školama te jačanju vrijednosti i vještina sadržanih u širem okviru građanskog odgoja od rane školske dobi te kontinuirano do završetka srednje škole.
Kalendar je na početku školske godine dostavljen svim osnovnim i srednjim školama te učeničkim domovima u Hrvatskoj (1.365 institucija), a njegov sadržaj obuhvaća učenike osnovnih i srednjih škola. Uz Kalendar, na web stranici Pragme www.udruga-pragma.hr za svaki mjesec su dostupni i radni listovi koji tematski i sadržajno prate pojedini mjesec u Kalendaru.
Kalendar je besplatan za učenike kako bi se ostvario jednak pristup obrazovanju za sve učenike u Hrvatskoj, a tiskan je uz potporu Ministarstva socijalne politike i mladih i Grada Zagreba.
Korištenje Kalendara će biti evaluirano kako bi se procijenili njegovi dosezi te odredila potreba za novim stručnim materijalima za učenike i nastavnike, a Pragma će aktivno sudjelovati u primjeni Kalendara u partnerskim i suradničkim školama, učeničkim domovima, socijalnim i obrazovnim institucijama.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.