Vijesti i događanja

15 veljače, 2021

Za ona dobra, stara vremena…

Zašto ne bismo malo pričali o glazbi? Voli li više psihologija glazbu ili glazba psihologiju? Što su glazbene preferencije, a što glazbene emocije? Zašto mozak nikad ne zaboravlja pjesme iz mladosti? Pridružite nam se na opuštenom ZOOM glazbenom druženju kojega organizira udruga PRAGMA (uz goste iznenađenja) povodom Tjedna psihologije – u petak, 19. […]
12 veljače, 2021

“Radio je ovisnost – o dobroj stvari”

Povodom Svjetskog dana radija (i 15 godina djelovanja udruge Pragma), koji se obilježava u subotu 13. veljače 2021., udruga Pragma je u petak, 12. veljače 2021. od 13 sati organizirala online razgovor s radijskim novinarima i medijskim stručnjacima o radiju s temom „Volim radio“. U razgovoru smo dotaknuli kako odabiru goste (i što […]
11 veljače, 2021

Webinari za mlade u području psihologije

I ove godine Pragma provodi ciklus od 10 webinara kojima pomaže učenicima u kvalitetnijem polaganju ispita iz državne mature – područje psihologije za učenike srednjih škola. Specifičnost Pragminih radionica je povezivanje teorijskih sadržaja s primjerima iz svakodnevnog života. Svrha ciklusa webinara je povećati obrazovne šanse učenika, motivirati za nastavak školovanja, povećati socijalnu uključenost […]
9 veljače, 2021

Volim radio!

Povodom ovogodišnjeg Svjetskog dana radija (i 15 godina djelovanja udruge Pragma), koji se obilježava u subotu 13. veljače 2021., želimo u petak, 12. veljače 2021. u 13 sati online razgovarati s radijskim novinarima o radiju s temom „Volim radio“: od toga kakva je njihova tipična radijska najava, kako odabiru goste (i što rade kada im se gosti ne pojave […]
8 veljače, 2021

Kako odgajati srcem?

Kako očuvati svoj mir unatoč brojnim izazovima roditeljstva? Kako uskladiti sličnosti i razlike u temperamentima? Kako osmisliti aktivnosti za kvalitetno provođenje vremena s djecom? Kako razumijevanjem emocionalnog razvoja djeteta jačate povezanost s djetetom? A kako vam u svemu tome može pomoći i glazba? Unutar ciklusa besplatnih online radionica „Kako odgajati srcem?“ kojega organizira […]
23 siječnja, 2021

Međunarodni dan obrazovanja

Dragi učitelji, nastavnici, profesori, ravnatelji, stručni suradnici, dragi učenici i roditelji, čestitamo vam Međunarodni dan obrazovanja.  Ova pandemija je pokazala kako postoje inicijative i partnerstva za podršku stručnjacima i učenicima kako bi se obrazovni proces uspješno dovršio.  Prema podacima OECD-a, najmanje trećina učenika diljem svijeta nije uspjela pristupiti učenju na daljinu tijekom zatvaranja škola […]
19 siječnja, 2021

Uloga očeva u emocionalnom razvoju djece

Roditeljstvo je važna i zahtjevna životna uloga koja očevima i majkama predstavlja izazov i čiji je ishod unaprijed neizvjestan. Biti dobar roditelj nije nimalo lako. Kad govorimo o roditeljstvu, većinom se misli na majčinstvo, dok su očevi često stavljeni u drugi plan. Uloga oca u odgoju i razvoju djeteta još je uvijek opterećena […]
12 siječnja, 2021

Što možemo učiniti kako bismo povećali školski uspjeh djece i mladih?

Budući da učenici gotovo podjednako mnogo vremena provode sa svojim nastavnicima u školi, kao s roditeljima kod kuće, za očekivati je kako će odnos s nastavnicima uvelike utjecati na različite emocije kod učenika. Ocjene nisu jedini ishod učenja i obrazovanja – emocije su ništa manje važna posljedica odnosa između onih koji poučavaju i […]
11 siječnja, 2021

Kako odgajati “brzu” djecu?

ADHD ili poremećaj pozornosti s hiperaktivnošću jedna je od najraširenijih, ali i najkontroverznijih dijagnoza. ADHD smatra se neurorazvojnim poremećajem sa snažnom nasljednom komponentom. Može se uočiti već od dojenačke dobi i traje do odrasle dobi. Pojedini stručnjaci vjeruju kako je ADHD zaseban poremećaj, dok su drugi skloni smatrati ga samo jednim od simptoma […]
7 siječnja, 2021

Dječja depresija

Kod djece se depresivno raspoloženje najčešće očituje kroz razdražljivost i hirovitost pa je potrebno takve simptome razlikovati od ponašanja razmaženog djeteta. Zato često ostane neotkrivena i neliječena! Prema DSM-V, simptomi kod djece su česte pritužbe, razdražljivost i socijalno povlačenje. Kod djevojčica primjećujemo više negativnih raspoloženja, a kod dječaka nedostatak kontrole i agresiju. Depresija […]