Vijesti i događanja

7 kolovoza, 2020

Pismo majke – tuga ili …?

Poslijeporođajna tuga („baby blues“) pogađa 50 – 80 % majki, dok teži oblik (poslijeporođajna depresija) pogađa čak jednu od deset majki. Oslobodimo majke od osjećaja nelagode u vezi ovog stanja! Draga majko, primili smo Vaše pismo i zahvaljujemo na njemu. Prije svega, čestitamo Vam na majčinstvu! Kao i veliki broj majki, pogađa Vas […]
24 veljače, 2020
Godišnja nagrada za novinarske radove

Ocjenjivanje novinarskih radova od 24.2. do 4.5.2020.

Od 24. veljače do 4. svibnja 2020. odgojno – obrazovne ustanove mogu ocjenjivati novinarske radove za “Godišnju nagradu za novinarske radove koji promiču vrijednosti obrazovanja”. Novinarske radove, Smjernice, obrasce za ocjenjivanje radova, glasački list, poziv za sudjelovanje koji je upućen svim odgojno – obrazovnim ustanovama u RH, možete pronaći na mrežnoj stranici Pragme: https://www.udruga-pragma.hr/obrazovanje-i-mediji, […]
11 veljače, 2020

Uključivanje perspektive dječjih prava u politike i odlučivanje

Usvajanje Konvencije o pravima djeteta od strane država članica i Povelje o temeljnim pravima od strane EU-a postavili su smjer u zaštiti prava djece bez diskriminacije u državama članicama. U posljednjih nekoliko godina na EU i nacionalnim razinama razvijeno je i usvojeno nekoliko inicijativa kako bi se osiguralo da su dječja prava ugrađena […]
31 prosinca, 2019

“Godišnja nagrada za novinarske radove koji promiču vrijednosti obrazovanja“ – privrženost školi i zajednici

“Godišnja nagrada za novinarske radove koji promiču vrijednosti obrazovanja“ Otvoren natječaj za prijavu novinarskih radova koji promoviraju koncept privrženosti između škola, učenika i roditelja, a prijave traju do 31. 1. 2020.  Pragma poziva novinare da od 31. prosinca 2019. do 31. siječnja 2020., putem Obrasca za prijavu novinarskog rada, prijave po jedan novinarski […]
8 prosinca, 2019

Razvoj karijere i povećanje učinkovitosti obrazovanja

Zemlje kojima je podučavanje postalo privlačnom profesijom to često rade ne samo kroz plaću, već podižući status nastave, nudeći stvarne izglede za karijeru i tretirajući nastavnike kao profesionalce. Istraživanje PISA odavno je utvrdilo da visoko uspješni obrazovni sustavi više plaćaju nastavnike. Oni također često daju prioritet kvaliteti poučavanja nad ostalim mogućnostima, uključujući veličinu […]
28 studenoga, 2019

U traženju mjesta pod suncem

Preuzmite publikaciju “U traženju mjesta pod suncem” autora iz udruge Pragma – Nedjeljka Markovića, Jelene Adamlje i Katarine Jelić, a temeljem rada na projektu “Nova šansa za mlade“. Publikacija može biti svojevrsni vodič ravnateljima, nastavnicima, odgojateljima, stručnjacima koji rade s mladima, roditeljima, donositeljima odluka te samim mladima koji traže pomoć pri izlasku iz […]
14 studenoga, 2019

Okrugli stol Pragme povodom Dana sjećanja na žrtvu Vukovara 1991.

Pozivamo Vas na okrugli stol povodom Dana sjećanja na žrtvu Vukovara 1991. na kojem ćemo poseban naglasak staviti na životne prilike djece i mladih tijekom i nakon Domovinskog rata te na djecu poginulih, nestalih ili stradalih hrvatskih branitelja u mirnodopskom okruženju. Tijekom Domovinskog rata ubijeno je 402 djece, 1 276 ih je ranjeno, […]
30 listopada, 2019

Više sna ili više ekrana?

Najčešće mrežne aktivnosti među 15-godišnjacima su pretraživanje Interneta radi zabave i sudjelovanje na društvenim mrežama, a više od 70 % učenika radi jednu od ovih aktivnosti svakodnevno ili gotovo svaki dan, pokazuju rezultati OECD – PISA istraživanja.  U 2012. 15-godišnji učenici svakodnevno su provodili preko dva sata online, prosječno po zemljama OECD-a. Najčešće internetske […]
25 listopada, 2019

Znaju li 15-godišnjaci upravljati novcem?

U prosjeku, u svim zemljama sudionicama PISA istraživanja, 15 % učenika može donijeti jednostavne odluke o trošenju i prepoznati svrhu svakodnevnih financijskih dokumenata, poput računa.  U prosjeku, u 13 zemalja OECD-a koje su sudjelovale u procjeni financijske pismenosti PISA-e, 10 % učenika može analizirati složene financijske proizvode i rješavati ne-rutinske financijske probleme, dok […]
20 listopada, 2019

Kreativni u rješavanju problema?

Jesu li 15-godišnjaci kreativni u rješavanju problema? Odgovor na ovo  pitanje traže brojni istraživači iz obrazovanja, a koje donosi OECD. Da bi dobro prošli u PISA-inoj prvoj procjeni kreativnih vještina rješavanja problema, učenici moraju biti otvoreni za novosti, tolerirati sumnju i nesigurnost te se usuditi koristiti intuiciju pri pronalasku rješenja. To što je […]