Vijesti i događanja

6 srpnja, 2018

Zašto djeca moraju biti zaštićena od oglasa za marihuanu?

Legalizacija rekreacijske upotrebe marihuane u Kaliforniji pokrenula je reklamni bum na oglasnim pločama diljem države. Ogromni oglasi nastoje uvjeriti nas – i naše potomke – da se lako možemo „opustiti“, reći „zbogom stresu“ ili se „riješiti nesnosnih mamurluka“. Predloženi lijek za sve navedeno je, naravno, marihuana. Budući da je marihuana za rekreativne svrhe […]
15 lipnja, 2018

„Sve je lako kad si mlad“, osim kad si mlad!

Odraslima se često može činiti da je „sve lako kad si mlad“ – jedina briga ti je da moraš u školu i učiti. Ostalo je sve lepršavo, lako, zabavno! No, nije baš tako. Brineš jesi li dovoljno „cool“, čitaj: lijep/a, pratiš modu, pametan/na a opet ne „štreber/ica“, zanimljiv/a, zabavan/na, privlačan/na suprotnome spolu, voljen […]
13 lipnja, 2018

„Vrtić za svako dijete“

U srijedu 13. lipnja 2018. UNICEF je organizirao konferenciju „Vrtić za svako dijete“ s ciljem stručne razmjene i javne rasprave na temu važnosti financiranja ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja za ranjive skupine djece, kao i prednosti decentraliziranih modela financiranja za održivi univerzalni pristup predškolskom odgoju i obrazovanju. Rani i predškolski odgoj u […]
7 lipnja, 2018

Depresivnost u adolescentskoj dobi

Kada se depresivnost javlja u adolescentskoj dobi, to je neugodno iskustvo, ne samo za osobu koju pogađa, već i za ostale članove obitelji. Mlade osobe nerijetko nisu sposobne objasniti kako se osjećaju, a roditelji često nisu educirani za prepoznavanje simptoma. Najčešći znakovi depresije u djece i mladih su: promjena teka uz promjenu težine, […]
15 svibnja, 2018

Kada je biti »dovoljno dobar« roditelj bolje od »izvrsnog«

Sve sretne obitelji nalik su jedna na drugu, svaka nesretna obitelj nesretna je na svoj način (L.N. Tolstoj) Odgoj je posao za desetoro ljudi koje obavljaju jedna ili dvije osobe, bez upute kako se to radi, pod neprekidnim pritiskom, 24 sata dnevno, bez povratne informacije rade li to kako treba (J. Kabat-Zinn) Slagali […]
30 ožujka, 2018

Održivi razvoj i cjeloživotno učenje

U Varaždinu je 29. ožujka, na simpoziju socijalnih radnika, Nedjeljko Markovic, predsjednik Pragme, održao uvodno predavanje o održivom razvoju i cjeloživotnom učenju. “Održivi razvoj razmatra ekonomske, socijalne i okolišne aspekte razvoja društva, on govori o budućnosti naše zemlje – te tri linije čine okosnicu održive Hrvatske. Od 15 načela održivosti Hrvatske, njih 10 su socijalne […]
19 ožujka, 2018

Važnost oca i njegove uključenosti u obiteljsku dinamiku

U udrugu Pragma puno češće pozvone majke u odnosu na očeve. Vjerujemo da je tako i u ostalim savjetovalištima. Bilo da traže pomoć za sebe kao roditelja ili za svoje dijete, majke su češće tražiteljice pomoći. Očevi – naizgled – kao da su skupina koja za to ne osjeća toliku potrebu, imaju manje […]
16 ožujka, 2018

Nagrađeni novinarski radovi koji potiču suosjećanje

Udruga Pragma je 16. ožujka 2018. u Kaptol Boutique Cinema dodijelila „Godišnju nagradu za novinarske radove koji promiču vrijednosti obrazovanja“ novinarima u tri kategorije – za najbolji tiskani/online, radijski i televizijski prilog. Nagrade su dodijeljene prema ocjenama učenika, roditelja, stručnih suradnika i nastavnika osnovnih, srednjih škola i učeničkih domova. U kategoriji za najbolji […]
12 ožujka, 2018

Sporazum o suradnji Pragme i FFMO

Pragma i Filozofski fakultet Sveučilišta u Mostaru potpisali su Sporazum o suradnji – Sporazumom je uređena suradnja Pragme i Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru – Studija socijalnog rada, u području znanstveno-istraživačke i stručne djelatnosti, te u izvođenju dijela nastave studenata Studija u Pragmi. Sporazumne strane surađivat će također i u sudjelovanju na znanstvenim […]
8 ožujka, 2018

Pragmine radionice u Obrtničkoj školi za osobne usluge Zagreb

  U proteklih mjesec dana Pragma se družila s učenicama Obrtničke škole za osobne usluge (smjera pedikerke, kozmetičarke, frizerke) s kojima  je provela niz radionica usmjerenih emocionalnoj pismenosti i promicanju poduzetničkog razmišljanja i djelovanja. S učenicama 2. razreda smo razgovarali o različitosti izražavanja osjećaja, učenice su procjenjivale i osvještavale vlastite osjećaje, povezana ponašanja […]