Pragma je 9. srpnja 2024. godine, u partnerstvu s Udrugom sudaca za mladež, obiteljskih sudaca i stručnjaka za djecu i mladež, provela online edukaciju „Djeca i mladi s problemima u ponašanju i problemima mentalnog zdravlja: utjecaj na odgojno-obrazovni rad, suradnju s roditeljima i radnu klimu“, uz sudjelovanje 237 stručnjaka iz cijele Hrvatske.
Teme edukacije su bile profesionalni stres i radno okruženje unutar odgojno-obrazovnog sustava; promjene u ponašanju te moralni razvoj djece i mladih, utjecaj roditelja na ponašanje i emocionalnost djeteta te rad s mladima s problemima u ponašanju i problemima mentalnog zdravlja – psihosocijalni i pravni aspekti rada.
Uvodničari su bili Nedjeljko Marković, dipl. soc. radnik i Angelina Krsnik, mag. soc. ped. (Pragma), Matea Babić, mag. soc. ped. i psihoterapeutkinja iz Udruge sudaca za mladež, obiteljskih sudaca i stručnjaka za djecu i mladež te prof. dr. sc. Dalida Rittossa s Pravnog fakulteta Sveučilišta u Rijeci i Udruge sudaca za mladež, obiteljskih sudaca i stručnjaka za djecu i mladež.
Marković je u predavanju istaknuo kako se brojni problemi u ponašanju djece i mladih mogu prevenirati kvalitetnim programima emocionalnog opismenjavanja. „Iskustva iz Pragme pokazuju kako djeca i mladi imaju poteškoća u upravljanju i razumijevanju svojih i tuđih emocija, nisu sigurni kako koristiti emocije kao pomoć u mišljenju te imaju problema s percepcijom i izražavanjem emocija. Znamo od djece čuti kako „uvijek idu srcem”, ne razmišljaju što pojedina problemska situacija donosi njima, a što drugima. Također, iskustvo nam pokazuje kako su manjak emocionalnih i socijalnih vještina povezani i s često neprepoznatim depresivnim simptomima”.
„Djeca koja iskazuju veće količine agresivnog ponašanja imaju više teškoća u prepoznavanju i regulaciji emocija, a čest je problem kod dječaka s nižom emocionalnom inteligencijom impulzivnost, sukobi s drugima veća čak 6-8 puta vjerojatnost za počinjenje nekog neprihvatljivog ponašanja”, zaključio je Marković.
Krsnik ističe: „Ako njegujete timski rad i trud, dolazi nagrada. Vaše mentalno zdravlje je na prvom mjestu. Etično je i moralno tražiti pomoć s teškom situacijom u razredu. To vas čini odgovornom osobom jer radite u najboljem interesu djeteta, ali i svoga. Svojim primjerom pokazujete kako je to važno biti autentičan“.
„Najvažnije od svega je upoznati sebe, prepoznati svoj urođeni biološki ritam, i u skladu s time razumjeti i sebe. Tek kada razumijemo i prihvatimo sebe razumjet ćemo i prihvatiti sve druge ljude koji nas okružuju neovisno slažemo li se ili ne s njihovim uvjerenjima. Zakoni i pravilnici tu su da postavljaju i štite granice, a sve unutar tih granica su ljudi, odnosno naši međusobni odnosi. Gradeći dobar odnos sa samim sobom, s djecom s kojom radimo, njihovim roditeljima i kolegama, doprinosimo najboljem interesu djece. Važno je stalno imati na umu da smo mi možda nekome djetetu najvažniji model ponašanja“, istaknula je Babić u svome izlaganju.
Profesorica Pravnog fakulteta u Rijeci Dalida Rittossa je u svom dijelu predavanja naglasila kako je zadatak stručnjaka svih sektora koji rade s djecom i mladima uskladiti „jezike struke“ kako bismo imali lakšu međusobnu komunikaciju i unaprijedilo djelovanje u najboljem interesu djeteta. U kontekstu neprihvatljiva ponašanja, naglasila je kako je važno uzeti u obzir okolinske čimbenike koji utječu na dijete kako bi mogu razgraničiti neprihvatljivo (ili protuzakonito) ponašanje od adolescentnog bunta. Jaz između medijskih izvještaja o neprihvatljivom ponašanju mladih i stvarnosti potrebno je pomiriti kroz educiranje javnosti i medija te međusektorsku suradnju.
Sudjelovanje u edukaciji je bilo besplatno zahvaljujući potpori Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih, Ministarstva demografije i useljeništva te Ministarstva zdravstva. Sadržaj edukacije u isključivoj je odgovornosti Pragme.
Ovdje preuzmite POTVRDU o održanoj edukaciji:
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.