U Zagrebu je 23. ožujka u Auli Rektorata Sveučilišta, u organizaciji Pravnog fakulteta – Studijskog centra socijalnog rada i udruge Pragma, održan Skup posvećen komuniciranju „socijalnih“ tema u medijima. Povod održavanja skupa je Akcijski tjedan socijalnog rada kojim su organizatori informirali i educirali javnosti o djelatnosti socijalnog rada kako bi se poboljšala percepcija uloge socijalnog rada u zajednici.
Uvodničari na skupu su bili prof.dr.sc. Zoran Šućur, predstojnik Studijskog centra socijalnog rada Pravnog Fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Nedjeljko Marković, predsjednik Pragme, Drenislav Žekić, predsjednik Upravnog odbora Hrvatske udruge za odnose s javnošću; Nataša Gajski Kovačić, novinarka Vjesnika i Nataša Koražija, ravnateljica Centra za socijalnu skrb Samobor.
Zoran Šućur u izlaganju je istaknuo kako je za svaku profesiju važna prepoznatljivost u javnosti, a mediji su važan posrednik između profesionalne i opće te političke javnosti. „Jedan negativni slučaj može zasjeniti sve pozitivne i uspješne priče prije toga. Slika koju javnost i mediji stječu o ovoj djelatnosti i njenim stručnjacima može utjecati i na korištenje usluga socijalnog rada – dio potencijalnih korisnika će dobro razmisliti prije nego se obrati socijalnim radnicima.“ Šućur ističe i kako stav javnosti može utjecati na javnu te političku potporu određenim programima i aktivnostima čiji su glavni protagonisti socijalni radnici, na motivaciju socijalnih radnika i ulazak i privlačenje novih ljudi u profesiju te ostanak u njoj. S druge strane, negativna percepcija u javnosti i medijima mogu otežati nužne promjene u profesionalnom radu. „Potreban je proaktivan stav prema medijima, a zadatak je onih koji obrazuju socijalne radnike da ih opskrbe znanjima i vještinama koje su potrebne na putu medijske promocije struke“, zaključio je Šućur.
Nedjeljko Marković upozorio je kako složenost prirode i organizacije dviju djelatnosti, novinarstva i socijalnog rada, može dodatno pridonijeti njihovu međusobnu nerazumijevanju. „Mediji nerijetko smatraju kako socijalni radnici nekvalitetno komuniciranju s vanjskim svijetom, a s druge su strane i socijalni radnici sumnjičavi prema novinarima“, ističe Marković te dodaje kako među praktičarima, nastavnicima i studentima socijalnog rada prevladava mišljenje kako se djelatnost socijalnog rada u medijima prikazuje s negativnim konotacijama: npr. socijalni radnici su neučinkoviti birokrati nejasna razmišljanja a najnovija i najgrublja neoliberalna razmišljanja prikazuju socijalne radnike kao parazite javne potrošnje. „Ipak, loša slika socijalnog rada u medijima dovela je do nastojanja da se ona poboljša. Zanimljivo je kako su socijalne teme zastupljenije u lokalnim medijima, što je rezultat podudarnosti poslovnih ciljeva lokalnih medija s jedne strane i potrebe socijalnog rada da u lokalnoj zajednici bude prepoznat kao kvalitetan pružatelj javnih usluga s druge“, zaključio je Marković.
Drenislav Žekić, ukazujući na velik broj i raznovrsnost medijskih kuća i njihovih proizvoda u Hrvatskoj zajednički je sa sudionicima skupa pokušao pronaći odgovor na pitanje kako u medijima afirmirati struku kojoj su čovjek i njegova prava u središtu zanimanja te kako nametnuti prave teme nasuprot medijskom žutilu. „Pokušajte s dobrom pričom, jer PR nije ono što o vama pišu mediji, već ono što radite. Pritom je važno ne zaboraviti kako mediji nisu neprijatelj“, poručio je Žekić sudionicima skupa.
Nataša Gajski Kovačić smatra kako se o socijalnim temama u većini slučajeva piše na neodgovarajuć način i/ili u negativnom kontekstu. „Često se o određenoj problematici piše neposredno nakon što se dogodi nešto loše – primjerice obiteljsko nasilje, vršnjačko nasilje, suicid, često se pritom putem medija traži krivac, a ne nude se načini rješenja problema. Često se krivica prebacuje na socijalne radnike koji nisu znali ili nisu prepoznali potencijalnu opasnost. U javnosti je malo poznato da su socijalni radnici u svakodnevnom radu nerijetko izloženi verbalnom nasilju i prijetnjama“, ističe Gajski Kovačić. Istaknula je kako bi i udruge koje se bave različitim aspektima socijalnih prava trebale unaprijediti komunikaciju s medijima, a češće stavljanje pitanja socijalne zaštite najugroženijih na medijsku agendu te češće isticanje pozitivnih priča koje se u socijalnom radu događaju tome bi pripomoglo.
Nataša Koražija istaknula je važnost suradnje te na primjeru grada Samobora pojasnila ulogu svih važnih dionika u zajednici: udruga, javnih i državnih institucija, jedinica lokalne i područne samouprave, vjerskih zajednica i poslodavaca. Centar za socijalnu skrb Samobor je prepoznat kao partner Gradu Samoboru te svim udrugama koje promiču kvalitetniji život u zajednici.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.