Radili ste u školi, je li to motivacija za sudjelovanje u Nagradi’
Motivacija za prijavu za Nagradu je proizašla iz višegodišnjeg iskustva u odgojno-obrazovnim institucijama u kojima imam izravan uvid u medijsko opismenjavanje djece, ali i važnosti čitanja od najranije dobi u svrhu razvoja socijalnih i emocionalnih vještina koje uvelike doprinose kvalitetnom provođenju slobodnog vremena kako u institucijama, tako i kod kuće.
Je li ovakav projekt promocije čitanja suprotan konceptu „medijske žurbe“?
Ovakav projekt je hvalevrijedan jer je u današnjem svakodnevnom životu koje je ispunjeno različitim podražajima iz medija vrlo često sama vještina čitanja marginalizirana čime se daje prednost brzim aktivnostima koje u svojoj svrsi nemaju utemeljenje za razvoj osnovnih znanja, mašte, aktivnog slušanja sugovornika, misaonih logičkih sposobnosti, obogaćivanja rječnika te brojne druge dobrobiti, a koje pruža čitanje.
O čemu govori Vaš prilog? Imali ste jako zanimljivu gošću!
Radio prilog „Važnost priča u razvoju djece predškolske dobi – važnost i utjecaj čitanja priča, primjerene slikovnice i priče za djecu, važnost interpretativnog čitanja“ govori o važnosti i pozitivnom utjecaju čitanja priča i slikovnica za djecu od najranije dobi u kojoj je od iznimne važnosti poticati zanimanje i ljubav prema knjigama i samom čitanju. Gošća, odgojiteljica u Dječjem vrtiću Hlojkica Bojana Rogić Pintar kao kompetentna u svom području i s dugogodišnjim radnim iskustvom govori o važnosti interpretativnog čitanja pritom pazeći na ritam, glasnoću i jasnoću, na koji način je poželjno organizirati prostor u kojem se čita, gdje se treba držati knjiga u odnosu na dijete, kako se može uključiti u čitanje, koliko je važan kontakt očima, ali i opažanje reakcije djeteta te brojne druge stručne informacije.
Čitanje, dokazi pokazuju, pomaže djeci i mladima, primjećujete li i Vi to u svojoj okolini?
Čitanje u potpunosti može pomoći u socijalnom i emocionalnom učenju djece i mladih. Osim što je veliki napredak u tehnologiji, razvoj knjiga je također u uzlaznoj putanji. Naime, svaka knjiga ima svoju poruku koja djetetu na najjednostavniji način može dočarati osjećaje, način reakcija na određene situacije koje su im drage ili manje drage, ali i kako uspostaviti dobru komunikaciju, riješiti eventualne sukobe, involvirati prijatelje koji žude za prijateljstvom, a teško im je isto uspostaviti, te brojne druge teme koje su djeci važne, a želi im se kroz priču bolje dočarati.
Što ste Vi čitali u djetinjstvu?
Od najranijeg djetinjstva u mojoj obitelji se čitalo. Danas kada pogledam slikovnice koje sam čitala s roditeljima s radošću i zadovoljstvom se nasmijem jer su upravo one bile temelj za razvoj interesa i ljubavi prema čitanju. Jedna od omiljenih slikovnica bila mi je „Maca Papučarica“ Ele Peroci koju sam iznova čitala jer je sadržavala sve za čime sam već tada iskazivala interes, ali i karakter, a to je priroda, životinje, kreativnost, odgovornost, upornost i dobrota. Kako sam odrastala, interes za čitanjem nije jenjavao već se samo mijenjao žanr. No, uz čitanje omiljenih knjiga, uz iskustvo volontiranja u bolnici čitanjem knjiga, radeći u školi i dalje svakodnevno čitam dječje priče, slikovnice i bajke za dobro jutro što mi je najljepši početak dana s učenicima. U Dječjem odjelu Stiribor Gradske knjižnice Rijeka česti sam posjetitelj.
Kako izgleda slobodno vrijeme mladih, imaju li mogućnosti izražavanja svojih interesa?
Slobodno vrijeme mladih danas predstavlja svojevrsni izazov. U ponudi je mnoštvo aktivnosti kojima se mogu baviti, od sporta, umjetnosti do sve popularnijeg STEM područja. Svaki aspekt hobija ili aktivnost kojim se bilo koje dijete ili mlada osoba bavi, a da pozitivno utječe na njega i razvija njegove sposobnosti i vještine je dobar. Eventualne opasnosti proizlaze iz medija koje od najranije dobi djecu, a kasnije i mlade upućuju na vrijednosti koje nisu u najboljoj mjeri povoljne za njih poput prekomjernog boravka za računalom, video igricama ili televizijom.
Gdje su mediji u tom životu mladih?
Mediji bi svakako mogli doprinijeti da mladi kvalitetnije provode svoje slobodno vrijeme promovirajući zdrave životne navike, važnost čitanja, bavljenje sportom, ljepotama u različitim vrstama umjetnosti ili sveobuhvatnog STEM područja. Dobrom medijskom promocijom i edukativnim sadržajima, radionicama u odgojno-obrazovnim institucijama i izvan njih može se doći do široke publike koju se itekako može zainteresirati. Osobito ako se uz to pozove i poznata osoba koja se time bavi. No, moram iskazati zadovoljstvo ponude za djecu i mlade na svim područjima, stručnim ljudima koji rade na tim područjima i načinu na koji rade. Čeka nas svijetla budućnost.
Morena Poljančić, mag. prim. educ. učiteljica je razredne nastave s višegodišnjim iskustvom rada u razrednoj nastavi klasičnog oblika, kombiniranom razrednom odjeljenju, produženom boravku i cjelodnevnom odgojno-obrazovnom obliku rada u Katoličkoj osnovnoj školi „Josip Pavlišić“ u Rijeci. Od 2005. godine aktivna je članica Folklorne skupine Delnice s kojom je obišla brojne europske zemlje, ali i Hrvatsku. Plesom i pjesmom njeguje tradiciju rodnog goranskog kraja među ostalim sudjelujući u emisijama „Dobro jutro Hrvatska“, „Lijepom našom“, Đakovačkim vezovima 2022. godine te na 8. državnom natjecanju folklornih parovnih plesova „Drmeš da!“ u Zagrebu.
Od 2017. godine jedna je od urednica i voditeljica savjetodavno-obrazovne emisije „Znanje je moć“ na Radiju Gorski kotar. Emisija je namijenjena širem krugu slušatelja svih dobi, a obuhvaća teme iz kulture, umjetnosti, sporta, obrazovanja, znanosti te mnoge druge. Svoju ljubav prema novinarstvu, svestranosti i stvaranju radio emisija prenijela je na učenike razredne nastave u okviru izvannastavne aktivnosti Školski radio koju vodi u školi. Tijekom studentskih dana volontirala je kao teta pričalica u sklopu Udruge Portić Rijeka u KBC Rijeka Dječjoj bolnici Kantrida čime je svoj profesionalni, ali i osobni razvoj obogatila prekrasnim iskustvom za cijeli život. Svoje slobodno vrijeme voli provoditi u prirodi, čitati, šivati i trenirati pilates.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.